Imázsfilm készítés – mi is ez?
Az imázsfilm készítés egyre nagyobb szerepet kap korunkban, az élet több területén is. De először vizsgáljuk meg, pontosan mit is takar a kifejezés: imázsfilm. Az imázsfilm tulajdonképpen egyfajta reklámfilm, csak kevésbé direkt módon tálalja a mondandóját. Ez a filmfajta arra hivatott, hogy kellemes érzéseket keltsen a mozgóképek, a zene és a vágások által.
Az imázsfilm készítés célja, hogy a pozitív tulajdonságokat, értékeket bemutatva egy kedvező képet alakítson ki a nézőben az adott termékről, cégről, intézményről, rendezvényről, településről vagy valaminek a rendeltetéséről. Az imázsfilm egy meglehetősen hatékony marketingeszköz, amit fel lehet tölteni a honlapra, a közösségi média portálokra, különböző rendezvények alkalmával, de akár a televízióban is megjelenhet.
Mely esetekben jó választás az imázsfilm készítés?
Az imázsfilm készítés számos esetben bizonyulhat hatékony eszköznek. A legtöbb turisztikai termék megfoghatatlan, egy videó pedig sokkal beszédesebb egy szövegrészletnél, de még egy fényképnél is. Épp ezért ez a legjobb módja annak, hogy egy táj, szálloda, vagy épp egy étterem hangulatát megragadja és átadja a nézőknek.
Az imázsfilm készítés cégek számára is remek módja a hírnév növelésének, mivel a vállalat megítélését is befolyásolhatja és a cég termékeinek ismeretségét is növelheti.
De az imázsfilm készítés hasznosnak bizonyulhat különböző kampányok során, például az elérni kívánt cél bemutatására. Ugyanígy a különböző projektek esetében is érdemes ilyen kisfilmeket leforgatni.
Az imázsfilm készítés nem csak szervezetek, konkrét projektek esetében alkalmazandó; a különböző települések, turisztikai célok promotálására, vagy frissen elkészült intézmények (például egy uszoda, vagy jégpálya) népszerűsítésére is kiválóan alkalmas.
Sőt, az imázsfilm készítés történhet oktatási, vagy épp kulturális céllal is, például művészeti intézmények, kiállítások bemutatására.
Mire érdemes odafigyelni az imázsfilm készítés során?
Az imázsfilm készítés során a legtöbbször együtt dolgozik a marketinges és a filmes, hiszen ennek a két iránynak kell találkoznia. A marketinges meghatározza a film irányát, témáját, történetét, míg a filmes segít az ötletek profi kivitelezésében. Egy imázsfilm akkor lesz jó, ha lényegretörő, látványos jelenetekből áll és jól van megvágva. Általában 1-3 perc hosszú egy ilyen kisfilm, de a 10 percet semmiképpen nem szabad elérni, mert az már nem imázsfilm lesz. Arra is érdemes odafigyelni, hogy hangulatba és stílusban hozzápasszoló zene legyen alákeverve. Ezek a filmek készülhetnek felirattal és narrációval is, akár mindkettővel, ami abban az esetben szerencsés, ha a környezet, ahol a film levetítésre kerül, egyébként túl zajos az emberi beszéd megértéséhez.